ارتش سرخ دات کام

اخبار

باج 150 هزار دلاری ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

3 سال پیش

باج 150 هزار دلاری

ارتش سرخ دات کام :
باج 150 هزار دلاری
پرسپولیس باید تقویت شود برای تقویت شدن به بازیکنان جدید نیاز دارد در این که توان پرسپولیس تقلیل یافته است شکی نیست.

مقایسه شرایط امروز پرسپولیس با گذشته هم کار درستی نیست. همانطور که یحیی گل محمدی، برانکو نیست. هر کسی سر جای خودش نشسته است. داستان برانکو از این جهت تمام شد ولی داستان پرسپولیس ادامه دارد. پرسپولیس هم باید سر جای خودش بنشیند. این تیم به چند بازیکن جدید نیاز دارد. تغییرات زیاد به خودی خود مشکل ساز هستند ولی خالی شدن تیم از بازیکنان کلیدی و بازیکنانی که بتوانند نیمکت را سنگین تر کنند برای تیم های بزرگ امری تهدیدکننده به حساب می آیند. اولویت ها برای پرسپولیس به ترتیب شامل خط دفاع، میانی و حمله می شود.

پرسپولیس مدافع می خواهد شاید اگر یک هافبک خوب هم جذب کند مشکل خط حمله کمتر شود. این نیاز بعد از جدایی بشار رسن جدی تر شد. گزینه اصلی در حال حاضر مهدی ترابی است یکی از موثرترین بازیکنان فصل گذشته لیگ برتر که در قطر نتوانست جایگاه خود را به دست آورد این نیاز پرسپولیس باعث شده است تا بخشی از هواداران عصبانی هم از موضع خود در قبال ترابی عقب نشینی کنند. هیچ چیزی ارزش آن را ندارد که پرسپولیس شانس قهرمانی را از دست بدهد.

*نیاز متقابل پرسپولیس و ترابی
به نظر انرژی منفی هواداران هم گریبانگیر ترابی شده است. ترابی در آستانه سال منتهی به جام جهانی اصلاً شرایط خوبی ندارد و فرصت زیادی برای تحکیم جایگاه خود در تیم ملی نخواهد داشت. البته قبل از آن تیم ملی ایران باید به جام جهانی راه پیدا کند. داستان از این قرار است که پرسپولیس و ترابی به یکدیگر نیاز دارند تا به هدف های خود برسند جدایی ترابی به شکل نامناسبی اتفاق افتاد بر اساس تعاریف حرفه ای البته ایرادی به ترابی وارد نبود چون او به منافع خود فکر کرد شاید اکنون نیز همین طور باشه با کمی اضافه شدن احساس دین نسبت به پرسپولیس. ناگفته پیداست که برای او در ایران هیچ تیمی پرسپولیس نخواهد شد.

ترابی خیلی آسان جدا شد و این اشتباه باشگاه بود. حال بازگشت او به همان آسانی نخواهد بود. هر اشتباهی می تواند سختی کار را دوچندان کرده و آن را به امر ناشدنی بدل کند. باشگاه باید هر حرکتی را حساب شده انجام دهد ولی پای دیگرانی هم در میان است، پس باید مراقب حرکت دیگران نیز باشد. از جمله واسطه هایی که در این ماجرا وجود دارند.

*خطر بالقوه در مسیر پرسپولیسی شدن ترابی
در این ماجرا مثل همیشه پای واسطه ها و ایجنت ها هم در میان است البته نه فقط آن هایی که به طور رسمی با بازیکنان همکاری می کنند. ماجرا به درگیری متقابل در شبکه های اجتماعی هم کشیده است. بعضی اخبار به شکلی هستند که باشگاه را برای پذیرش هر شرایطی مجاب کند ولی این کار اشتباه خواهد بود.

به این ترتیب شرایط سخت تر هم شد. پای 2 ایجنت در میان است. یکی از آن ها به باشگاه اعلام کرده است قصد تقابل ندارد و اگر باشگاه نمی خواهد که آن ها در این موضوع مداخله یا کمک کنند اصراری به این امر ندارد. به نظر می رسد دیگر نظر متفاوتی داشته باشد هر چند می گوید خود را کنار کشیده است. تجربه های سال های قبل به ما می گوید؛ معمولا با چنین اتفاقاتی، نقل و انتقالات با مشکل روبرو می شود.

حالا فقط نیامدن ترابی به پرسپولیس می تواند اثبات کننده حرف هایی باشد که یکی از این 2 واسطه مطرح کرده است و این اصلاً خوب نیست. حالا علاوه بر منافع مالی پای اعتبار حرفه ای هم در میان است این موضوعی است که پرسپولیس و هواداران باید ششدانگ حواس شان به آن باشد. حتی شاید از ابزار فشار هواداران برای رسیدن به خواسته ها استفاده کنند.

تحرکات برای پرسپولیس می تواند از طریق تحریک تیم العربی صورت بگیرد یا به صورت تهییج باشگاه های دیگری مثل تراکتورسازی ظهور کند. تراکتورسازی قبل از این ها نیز به دنبال جذب مهدی ترابی بود البته گفته می شود که مهدی ترابی عنوان کرده است در ایران یا برای پرسپولیس بازی خواهد کرد یا اگر به هر دلیل این اتفاق روی ندهد به سایپا می رود.
با این وجود همه ما می دانیم که هیچ گاه نباید روی چنین حرف هایی حساب کرد. شرایط نیازها و احساسات مرتب در حال تغییر هستند.

*پای واسطه ها چگونه به میان آمد
و اما پای واسطه ها چگونه به ماجرا باز شد یکی از آن ها مدعی شده است که مسوولان باشگاه در این باره از آن ها سوال کرده بودند که آیا از میان لژیونرها نفراتی هستند که بتوان آن ها را در نیم فصل به فوتبال ایران منتقل کرد یا نه؟

آنها که همان زمان در قطر حضور داشتند موضوع ترابی را پیگیری می کنند. در این باره گفته می شود که اولین ملاقات به صورت اتفاقی در یک استخر روی داد. پس از آن که ترابی تمایل خود را برای این امر در صورت توافق با باشگاه العربی اعلام کرد صحبت ها با مقام های این باشگاه قطری آغاز شد.

این واسطه مدعی هستند که رایزنی های آن ها باعث شد تا مدیران العربی متقاعد به جدایی ترابی شوند تا برای بازیکنی که نمی خواهند مورد استفاده قرار دهند هزینه بیشتری را متحمل نشوند این در حالی است که العربی هم برای به خدمت گرفتن المساکینی از الدحیل باید یک خارجی خود را از فهرست خارج کند.

*پیشنهاد عجیب و مشکوک به پرسپولیس
تا به اینجای کار به نظر می رسد که این 2 واسطه حداقل در متقاعد کردن باشگاه العربی برای اینکه کار را به آن ها محول کند، موفق بودند. باشگاه پرسپولیس البته خود نامه نگاری مستقیمی را با باشگاه العربی انجام داد و در آن خواستار این مساله شد که باشگاه قطری پیشنهاد خود را برای موافقت با جدایی مهدی ترابی اعلام کند. در پاسخ به این نامه، 2 واسطه مذکور، به عنوان نماینده، به باشگاه پرسپولیس معرفی می شوند. البته این ادعایی است که مطرح شده است. این 2 نماینده هم در ملاقات با مسوولان باشگاه اعلام می کنند که طرف قطری 150 هزار دلار می خواهد باشگاه پرسپولیس متقابلاً اعلام می دارد که اگر این موضوع مورد تایید باشگاه العربی است آن ها باید رسماً این موضوع را به باشگاه پرسپولیس اعلام کنند این روال در دنیای فوتبال مرسوم است، هر چند یکی از این واسطه ها آن را غیرحرفه ای می خواند!

*پرسپولیس تضمین خواست
آنچه در این میان، برای باشگاه پرسپولیس سوال برانگیز شده این است که چه تضمینی برای پرسپولیسی شدن مهدی ترابی وجود دارد اگر این پول پرداخت شود؟
آن ها می گویند اگر این پول پرداخت شد و باشگاه العربی، ترابی را آزاد کرد و او به یک باره با توجه به بازیکن آزاد بودن، پیشنهاد دیگری گرفت، تکلیف چیست؟

*این ها نگرانی های به جاست
مسوولان باشگاه پرسپولیس می گویند اگر تضمینی وجود داشته باشد، همین هفته پول را به العربی می دهند ولی هیچ تضمینی در کار نیست. حتی اگر ادعای 2 واسطه مذکور درست باشد. معلوم نیست که مدیر مربوطه در العربی، پول را برای خودش می خواهد یا برای باشگاه.

این قرارداد تا سه جانبه نباشد، منافع پرسپولیس را تایید نمی کند. از سوی دیگر پرداخت پول بدون آن که قرارداد یا توافق نامه ای در کار باشد، منطقی نیست.

*العربی در منگنه
در فوتبال قطر سیستم نقل و انتقالات خاصی جریان دارد کمپ اسپایر یکی از مراکز اصلی برای این امر است. از بازیکنان نوجوان گرفته تا ملی پوشان نامی که قرار است در لیگ ستارگان قطر بازی کنند. سال قبل هم وقتی بشار رسن که از طرف فدراسیون فوتبال عراق برای درمان در این کمپ مستقر بود وی را برای بازی در لیگ ستارگان قطر تحت نظر داشت ، اما تایید لازم را دریافت نکرد. دلیل این امر دوره نقاهت بعد از جراحی کتف بود. به بشار گفته شده بود اگر قصد دارد در قطر بازی کند باید تا نیم فصل منتظر بمانند این شد که وی قید رفتن از پرسپولیس را زد حالا هم ترابی در فوتبال قطر شرایط خوبی ندارد او نتوانست جایگاهی که شایسته آن بود را به دست آورد این در حالی است که بسیاری از بازیکنان حال حاضر لیگ ستارگان قطر کیفیت بازی او را ندارند. از یک سو مصدومیت های وی و از سوی دیگر آنالیز های فنی انجام شده برایش مشکل ساز شده است و باشگاه های قطری علاقه چندانی به جذب وی نشان ندادند. حفظ ترابی در صورتی که او را به کار نگیرند برای باشگاه عربی گران تمام خواهد شد چون اگر قصد جذب المساکینی یا هر خارجی دیگری را داشته باشند باید یک بازیکن خارجی خود را از فهرست خارج کنند.

در حال حاضر گزینه اصلی برای این امر مهدی ترابی است در صورتی که او از فهرست خارج شود ولی قراردادش با العربی ادامه یابد باید تمام پول قرارداد وی پرداخت شود. این مساله احتمالاً یک بار مالی 350 هزار دلاری را برای قطری ها به ارمغان می آورد. پنجره زمستانی فوتبال قطر در یازدهم بهمن به پایان می رسد العربی تا آن زمان فرصت دارد که یا با ترابی به توافق برسد یا اینکه او را بفروشد. فروش این بازیکن به هر باشگاه دیگری بدون نظر مساعد خود او امکان پذیر نخواهد بود. پرسپولیس دقیقاً به این مساله امیدوار است.

*نگرانی بابت کارشکنی های داخلی
در واقع زودتر جدا شدن ترابی کمکی هم به پرسپولیس نمی کند. این که مدیران باشگاه متهم می شوند که به منافع بازیکن فکر می کنند و نه باشگاه خود، موضوعی انحرافی است. باشگاه العربی اگر شرایط را به شکلی ببیند که امکان فشار بر پرسپولیس را داشته باشد. شرایط سخت تر خواهد شد.

از سوی دیگر باشگاه باید مراقب باشد که رفتارهای قانونی داشته باشد و برای آینده هم متهم به اغوای بازیکن نشود. همین حالا هم از نگرانی ها این است که بعضی در تماس با باشگاه العربی، آن ها را تحریک به ایجاد مشکل کنند. حتی بعضی این نگرانی را مطرح می کنند که شاید اختلاف نظر پیش آمده با واسطه ها، منجر به کارشکنی شود.

آنچه برای پرسپولیس اهمیت دارد این است که بتواند او را در نیم فصل دوم در اختیار داشته باشد یحیی گل محمدی هم پیش از اینها به ترابی گفته بود تا زمانی که به سرمربی باشد درهای پرسپولیس به روی او باز خواهد بود ترابی در حال حاضر از به خود جذب کرده است تا در نیم فصل از فوتبال قطر خارج شود یک مساله این تصمیم را مختل خواهد کرد که درباره اش صحبت نمی شود این که یک باشگاه دیگری از قطر خواهان جذب شود یا اینکه باشگاه های دیگری از سایر کشورها پیشنهاد خوبی را به او ارائه کنند به شکلی که او متقاعد شود به فوتبال ایران باز نگردد

*پرسپولیس و هواداران مراقب باشند
در این ماجرا، باشگاه باید مراقب هر مرحله از کار باشد. همه چیز در گرو آن است که ترابی ابتدا از قید قرارداد با قطری ها آزاد شود. از این رو معلوم نیست چه اتفاقی بیفتد پس باید تا حد امکان به گزینه های جایگزین هم فکر کرد.

هواداران هم باید مراقب باشند که اخبار هدفمند، به رفتار و قضاوت آن ها سمت و سو ندهد. به ویژه باید مراقب باشند، علیه ترابی جوسازی هایی اتفاق نیفتد که وی را از آمدن منصرف کند. اصرار بیش از حد در فضای مجازی هم می تواند موجب تحریک العربی برای جلوگیری از این امر و افزایش هزینه ها برای پرسپولیس شود.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/138181
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

2-0

هوادار

پرسپولیس

شنبه, 22 اردیبهشت
ساعت 18:20

ورزشگاه : پاس قوامین

داور : حسن اکرمی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر هوادار کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 عیسی آل‌کثیر 6
3 گئورگی گولسیانی 5
4 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
5 اوستون ارونوف 4
6 مهدی ترابی 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 27 لیگ برتر

شنبه, 22 اردیبهشت

شمس آذر 1 - 0 ملوان 17:15
مس رفسنجان 1 - 1 سپاهان 17:50
هوادار 0 - 2 پرسپولیس 18:20
آلومینیوم 1 - 1 صنعت نفت 18:30
تراکتور 2 - 0 گل گهر 18:50

دوشنبه, 24 اردیبهشت

ذوب آهن 1 - 0 پیکان 18:15
استقلال خوزستان 1 - 4 نساجی 19:30
استقلال 1 - 0 فولاد 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 27 22 60
2 پرسپولیس 27 23 59
3 تراکتور 27 16 49
4 سپاهان 27 21 48
5 ملوان 27 8 40
6 شمس آذر 27 5 38
7 گل گهر 27 5 36
8 ذوب آهن 27 -1 36
9 آلومینیوم 27 -7 34
10 مس رفسنجان 27 -4 32
11 هوادار 27 -8 29
12 پیکان 27 -11 25
13 نساجی 27 -13 25
14 استقلال خوزستان 27 -13 22
15 فولاد 27 -22 22
16 صنعت نفت 27 -21 20
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال